توضیح علی مطهری از نامه امروز احمدی نژاد به لاریجانی

یزدفردا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نامه‌ای که احمدی‌نژاد در حین سخنان خود تقدیم رئیس مجلس کرد، نامه استرداد لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها بود، اما استرداد این لایحه صرفا با یک نامه قابل انجام نیست.

به گزارش ایسنا، علی مطهری با اشاره به مسایلی که درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها امروز در مجلس بین دولت و مجلسی‌ها رخ داد، گفت: نگرانی آقای رئیس‌جمهور از این که منابع مالی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه سنواتی قرار بگیرد، بجا نیست.

مطهری با بیان این که مجلس هیچ گاه در لایحه بودجه آن مقدار دخل و تصرف نمی‌کند که مغایر با لایحه تحول اقتصادی باشد، گفت: بر این اساس، دست دولت بسته نخواهد شد. کما این که همدلی لازم بین مجلس و دولت وجود دارد و اگر ماده 13 این لایحه به همین صورتی که تصویب شده باقی بماند، هیچ محدودیتی برای دولت ایجاد نمی‌شود.

مطهری با بیان این که هیچ تنش واقعی بین دولت و مجلس نیست، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور عنوان کرد که اگر ماده 13 لایحه به همین شکل تصویب شود، درخواست استرداد لایحه را خواهم داشت.

نماینده تهران در مجلس توضیح داد: بازگرداندن لایحه به این صورت است که پس از مطرح شدن در مجلس مخالف و موافق این استرداد اظهارنظر کرده و پس از آن مجلس باید به آن رأی دهد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا